Thursday, November 10, 2011

Surprise Party

Semalam tetiba je rajin nak buat surprise party. Kalau ada party2, memang selalunya kerja aku la. Orang lain buat tak tau je. Taktaulah sebab apa; malas, tak minat atau tak reti? Lagi2, bila birthday seseorang tu dah dekat, memang semua dok tanya2 aku nak buat apa, nak buat kat mana, bila nak buat bagai.. So kiranya aku memang sukalah organise birthday party ni..

Yela, moto hidup aku kan "Hidup mesti ceria. Menggembirakan orang lain merupakan satu kepuasan"

Tapi semalam lain. Sebab kitorang pun baru tau esok birthday Najhan. Even housemate dia pun baru tau. So aku tanya2 la Idris ada buat surprise party ke tak. Idris pun macam blur2. Malas nak pergi kedai la.. Dah ngantuk la.. Sengal punya Idris, padahal dia paling lapar malam tu. Hahaha...

So aku dan Faiz pergilah ke Sainsbury kat George Street tu, Idris pulak aku suruh kemas rumah. Tutup pukul 10 pm, alhamdulillah sempat lagi pergi beli kek dan muffin untuk small surprise party. Memang small je, target dalam 5-6 orang. Cuaca agak sejuk je, maklumlah dah malam. Winter pun makin menghampiri.

Pukul 12 am, kitorang pun bergerak ke Birkbeck Court dengan membawa makanan, pinggan dan cawan. Dah sampai tu kitorang lepak2 dulu tunggu Hanafiah datang. Duwe pun takde sebab dah tidur. So, ada aku, Wanji, Faiz, Hanafiah & Idris je. Detik paling best, aku dan Hanafiah menyorok belakang langsir. Pastu ada beberapa omputeh lalu kat luar dan nampak kitorang. Pastu dok bising2 mungkin ingat kitorang ni pencuri agaknya. Idris pulak lambat betul panggil Najhan, nak fikir ayat katanya. Pastu rupa2nya Najhan dah tidur, so Idris pun call la dia cakap Hanafiah nak jumpa borak2. Nak borak sangat kan, padahal Hanafiah nyorok belakang langsir ok.

Wanji & Idris

Faiz

Simple menu

Chocolate Cake

Blueberry Muffins


Chocolate Muffins

Layan tengok cerita Batman sebelum kejut Najhan

Pastu SURPRISE! Najhan dengan muka blur2 pun agak terkesima dan malu2 kucing. Pastu Wanji pergi ke tingkap dan tunjuk tanda bagus kat omputeh tu supaya diorang tak suspek aku dan Hanafiah sebagai pencuri. Tak pun mesti ingat kitorang nk commit suicide.. LOL  *Kacau daun betul*..


Pastu Najhan potong kek dan kitorang pun menikmati juadah ringkas malam tu. Party yang simple, tapi seronok la. Walaupun baru je kenal diorang ni beberapa minggu lepas. Eh, minggu ke bulan tah?


entrance

Birthday boy potong kek

Hanafiah muka gembira

Yummehh~
kemas2.. kami ingin pulang..



Papepun, Happy birthday to Najhan. Semoga panjang umur, murah rezeki dan berjaya di dunia & akhirat.


Birkbeck Court at night

James Blyth Court at night







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited