Saturday, November 12, 2011

11.11.11


Kalau kat Korea, 11.11 merupakan sambutan Pepero Day. Apakah itu Pepero? Pepero merupakan biskut batang yang dicelup dengan coklat. Kalau di Malaysia, jenama Rocky memang agak biasa dilihat di kedai2.. Ni kalau Wawa dapat Pepero, memang sesaat habis satu kotak. =p

Inilah Pepero. Nampak sedap tak? Adorable gitu, tapi sayang kot nak makan kalau lawa2 gini..



di Malaysia, inilah pepero...

Oleh sebab hari ni 11.11.11, maka semua orang fikir nak buat hari ini lebih special kan. Ada yang bertunang, ada yang kahwin, ada yang keluar hospital dan macam2 lagi situasi yang menggambarkan kesedapan tarikh 11.11.11 ni. Siap ada yang tukar tarikh anniversary jadi 11.11 gitu. Apekah???

Hari bagi aku biasa je. Tapi sebab nak nampak macam best, hari ni aku dengan Wanji buat donat. Lagipun hari ni ada kuliah dekat SUMSA, maka ustaz pun cadangkan buat potluck. Ni merupakan kali kedua buat donat, first time buat masa Raya Haji hari tu.

Inilah donat kami. Walaupun rupa agak menawan kelam-kabut, tapi teksturnya agak keras ye. Tapi rangup2 gitu.. Sedap jugak sebenarnya.. XD




bersalut coklat

bersalut Oreo

bersalut coklat putih



Bolehlah kan donat ganti pepero.. Sekufu tak??



Okay, itu je nak update untuk kali ni. Nak bersiap2 pergi Nottingham tengah malam ni. Ada Nottingham Games tapi aku tak join apa2 la seperti biasa. Just pergi tangkap2 gambar je.

Wish me safe journey ok... 

=)



*p/s : to Helmi, have a safe trip to South Korea ok, I jeles ni.. =p

2 comments:

LoLLy~ said...

aku makan yg oreo!! hihi thanx hazwan...sedap tp keras sikit la..ngeh3

Hazwan Samian said...

hek3.. kan aku da tulis keras.. lol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited