Sunday, March 25, 2012

Lukis Sesuatu


Sekarang ni, ada wabak baru yang boleh dimain semasa stress tatkala membuat esaimen yang bertimbun, especially next week dah kena submit dissertation. Stress jugak la, sebab word count masih tak tercapai matlamat lagi.

Wabak ini diperkenalkan oleh AW dan rakan2 lain juga tidak lari daripada terpengaruh untuk bermain wabak ini. Apa benda tu ye?? Hmmmm, Drawsomething!

Apps ni boleh didapati di Android market, tapi iPhone pun boleh main jugak. Main pakai tablet memang syok sebab boleh accomodate jari-jemari yang besar macam gajah ni.. So senang la nak lukis2..

Game ni simple je, mula2 kita pilih opponent dulu.. Ini boleh dilakukan dengan mudah jika kita sync game anda dgn fesbuk. Bila dah pilih musuh tu, boleh pilih words (ada 3 words dengan berbeda difficulty dan coins) then kita lukis la apa yang patut untuk menggambarkan word terbabit. Lepas dah siap lukis dengan hasil ala2 Picasso mahupun Monalisa, boleh la dihantar ke musuh tu. Lepas tu tunggu dia jawab, then dia pulak reply dengan lukisan. So kita kena teka la pulak apa yang musuh lukiskan. Diberi 10 randoms alphabet untuk meneka word itu. Boleh guna bom jugak..

Mari kita lihat galeri yang berjaya disnapshot di sepanjang permainan ini.
































Sorry for the long post! 

=)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited