Sunday, October 3, 2010

Ketika Cinta Bertasbih

Cerita yang bertajuk 'Ketika Cinta Bertasbih' ini merupakan adaptasi dari negara seberang dan dipentaskan oleh pelajar2 IMU sempena penutup Malay Cultural Week semalam.

Seperti biasa, janji Melayu amat dipraktikkan dalam pementasan ini. Tiket yg menunjukkan persembahan akan bermula 8 malam hanya bermula pada sejam kemudiannya. OMG, sgt lama tggu okay.. Then ada 3 org kasi speech, tak ke bosan ko nak dengar semuanya???

Bila cerita ini start, kitorang tak excited pun sebab ada orang kata, cerita ini diambil sebijik2 dari cerita Indonesia berkenaan cuma dicompress mjadi lebih pendek. Pendek apekah? Smpai 2 jam stgh teater ini membuang masa I. Da la semua watak dalam drama ini sgt gersang. Balik2 semua nak cerita yang dia kena lamar dgn jantan tu la, jantan ni la..

Najwa yang menderita tidak tahan menonton teater ini smpai habis lalu pulang awal. Kitorang terpaksa tggu smpai habis demi menghormati majlis. Kalau blah awal kang, ada plak yg kata kitorang ni tak support aktiviti kaum2 Melayu ni. Hello... Last year punya event I dah involve ok!

I pun tak amek byk gmbr teater tu since bosan sgt.. Walaupun ada babak lawak sket2, tp drama ini tetap tidak mampu mengambil tempat di hati I.

Bak kata Lukman, menonton teater ini bagaikan satu penyeksaan.. Bagus la ko tak pergi Azery, tak berbaloi pun..


tarian Zapin daripada pelajar UPM



Sekian...

1 comments:

LoLLy~ said...

hahaha nk wat cmne
nk wat teater bkn nye sng ye x
we all r well aware of dat fact,hoho~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited