Wednesday, September 25, 2013

Kg. Melayu Steak House


Yumm yummmm..

Akhirnya berkesempatan makan di Kg. Melayu Steak House setelah membaca review di blog2 . Kedai makan ini terletak di lokasi yang senang dicari tapi sukar dilihat. Boleh tak? Terletak di Jalan Utama cuma perlu masuk ke satu jalan ke dalam sikit untuk mengetahui kewujudan kedai makan ini. Steak House ini memang house pun, sebab dibuka di depan rumah je. Simple but comfortable. Ada papan tanda Kg. Melayu Steak House di lorong berkenaan, so sesiapa yang drive tu jangan pandu laju sangat ye. Drive slow2, baca signboard.

Mari kita lihat apa yang ada di sini. Menunya ringkas dan tidak terlalu banyak. Memang a simple steak shop with common menu such as chicken chop, lamb chop, sirloin steak & fish and chips. Gravy boleh pilih either mushroom or blackpepper. Menu sampingan termasuk mushroom soup, cheese omelette, sandwich dan lain2. *lupa dah apa menu lain, just fokus kat main menu*. Minuman pula ada air panas dan air sejuk seperti air buah dan air2 yang basic. Ada menu goreng2 juga tau, macam nasi goreng etc.

Kami memilih untuk mencuba lamb chop, chicken chop dan juga fish & chips. Saje order fish & chips in case tak kenyang kan. Setiap hidangan disertakan dengan fries, coleslaw, salad dan baked beans. Air pula kami order fresh orange dan juga apple juice. Harga chicken chop dan lamb chop ialah RM12 each manakala fish & chips RM9. Air pulak tak ingat harga berapa, dalam RM2-3 kot. Hahaha..

Chicken chop

Lamb chop

Fish & chips


Review saya ialah... Sedap dan berbaloi! Ini untuk ayam la sebab lamb chop agak liat. Fish & chip juga okay. Konklusinya, ketiga-tiga pinggan licin ye.

Ni ialah link kepada blog Kg Melayu Steak House. Klik di sini.

Tetiba ada dua ekor kucing bergaduh kat situ. Cuak je takut dia panjat2 meja gigit orang. Haha..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited