Wednesday, December 12, 2007

Besday Angah

the Street


Hari ini hari Selasa. Aku telah menyertai makan tengah hari sempena menyambut hari jadi abangku (walaupun besday dia bulan lepas). Kami makan di the Curve.. Nama kedai makan tersebut ialah Waroeng Penyet. Restoran ini menyajikan makanan Indonesia seperti ayam penyet, bakso dan gulai. Aku telah memesan ayam panggang dgn nasi serta soda gembira (minuman feveret kalau pergi indonesia, hehehe). Air soda gembira ialah air strawberi berkarbonat yang dicampurkan dengan krimer manis, cuma di sini, ia tidak dicampurkan dengan limau). Geram juga kerana rasanya tidak sama seperti di Indonesia. Jamuan ini cuma disertai oleh keluarga rapat je (adik-beradik) kecuali abang ketigaku yg sedang bekerja di Johor.


Apa yang bes di sini ialah... jeng jeng jeng! Apa lagi! Kedai mainan la! Di bangunan sebelah (Cineleisure) ada 3 buah kedai mainan! Geram btol aku dibuatnya. Cuma duit je yang xde.. Kalau ada duit, sudah tentu aku sudah rembat mainan Optimus Prime yang berharga RM109.90 tu.. Eiiisshhh.... Xpelah, xde rezeki.. Lain kali boleh la beli (nk beli jugak tu). Memang kedai2 di cini bes2 belaka serta branded2.. Kami juga berjalan2 di Ikano. Ayahku membeli DVD player (dah lame xde dvd player kt umah, bape tahun ntah). Bes la jugak ada DVD player walaupun jarang tgk cd cerita. Biasa tgk dkt kolej je dengan Badd dan Helmy.


Ni je kot yang aku nk tulis untuk post ni.. Macam xde bende sgt nk ceritakan. Haha..

5 comments:

Han HM said...

Bestnyer dpt smbut besday ngan family.................

Iwa said...

bkn besday aku pn.. weh, bes ke idop kt jordan nun jauh di sana?

athirah said...

eh2,aku penah g gak tempat tu...
dlm sehari aku g ikea,the curve n cinneleisure(ntah mcmne eja ntah.hentam jer la)..

Anonymous said...

ayam penyet tu ape???

Iwa said...

ayam goreng tepung la senah oi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited