Wednesday, November 27, 2013

My New Working Place

Assalamualaikum & Salam sejahtera.

Selepas setahun menyempurnakan latihan sebagai PRP (Provisionally-Registered Pharmacist) di Hospital Sultan Ismail, Johor Baru kini tibalah masanya untuk aku berpindah ke tempat lain. Kali ini alhamdulillah aku ditempatkan di Selangor. Selangor tu agak besar ye so di ceruk mana aku dicampak? Tak lain tak bukan di Daerah Sabak Bernam di mana semua orang tidak mahu kerja di sini sebab jauh dengan bandar2 utama. Aku drive dari Shah Alam paling cepat pun sejam setengah (ni waktu pagi). Kalau petang2 amek 2 jam jugak la.

Aku ditempatkan di Klinik Kesihatan Bagan Terap yang terletak lebih kurang 12km dari Sungai Besar. Oleh sebab KK ni terletak dalam kawasan kampung, maku tidaklah begitu sibuk seperti kerja di hospital. Paling ramai pesakit pun dalam 110 orang je. Semalam mmg rekod hanya 25 pesakit je. Haha.. Tak sibuk, tapi entertainment life kat sini memang kurang. Wayang paling dekat ialah 45 minit dari sini iaitu di Teluk Intan atau Kuala Selangor.








Sekarang ni terpaksa la sewa rumah. Ok la, dalam 15 minit boleh sampai tempat kerja. Anyway, kepada diriku selamat menjadi pegawai yang rajin, jangan malas2 ye. 

Good luck! :)

4 comments:

sabre23t said...

Amin. :-)

Kopiolimauice said...

owhh! dh dekat sgt ngn tmpt sy...Sg. Besar ;) lma2 nnti ok la kan...huhuhu...

NEKCIK said...

boleh simpan duit dok sini

Yaya Mohd said...

kawasan kampung ke?xrmai pon..
ok la tu kan..
kje elok2.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited