Sunday, May 22, 2011

Kemas-kemas Mainan

Well, sebagai preparasi untuk terbang, salah 'banyak' benda yang perlu diselamatkan ialah koleksi mainan aku yang begitu berharga. Hal ini adalah kerana anak buah dah bertambah jadi 2 orang, jadi segala mainan yang tidak sesuai untuk kanak2 5 tahun perlu disorokkan dengan kemas supaya tidak menjadi mangsa kemalangan yang tidak dapat dielakkan.

Malam tadi kemas2 serba sedikit mainan yang masih belum dikemas. Mula2 susun Transformers dalam almari kaca IKEA empat tingkat. Pastu boleh pulak tak muat.. Ape kes? So yang kecik2 ni simpan dalam bakul empat segi ni jela.. Kecik2 tak payah display pon takpe kot.. Btw, arini nak pergi cari almari lagi untuk disumbatkan dalam bilik aku yang serba kecik. Sebab barang2 aku banyak lagi yang bersepah tiada tempat untuk berteduh.




Inilah hasil penyusunan selama beberapa minit (gambar bawah). Meriah tak mainan aku? Meriah2... Ni pun dah susun atur beberapa kali sebab nak bagi muat dan selit2 mana yang patut. Nasib baiklah robot2 ni pelbagai saiz, kalau semua saiz besar, memang roboh la almari ni sebab berat sangat. Cuba tengok almari kaca ni diselaputi dengan apa? Hahaha, punyalah sayang, harus tutup dengan kain putih berbunga2 supaya kanak2 ribena tak nampak bila lalu kat sebelah almari ni..


Figura2 Final Fantasy ni pun harus disorok dalam kotak. Aritu letak kat tepi tingkap, jatuh ke bawah terus patah tanduk dia.. Kesian dia, tanduk tak cukup sifat. So simpan dalam kotak2 Gundam yang tak pakai. Eh, aku ni memang suka simpan kotak tau, kotak2 Transformers dan Gundam tak pernah buang pun, simpan dalam plastik hitam untuk tujuan rujukan kelak.


Lepas tu, susun dalam kotak besar. Eh, kantoi pulak aku main kad Pokemon. Tu yang paling latest aku beli tau. Berkilat2 lagi kotak dia.. Teringat kecik2 masa darjah 6 main kad Pokemon dalam kelas. Walaupun aku pengawas, tapi lantak apa, bawak jela.. Pastu masa dekat MRSM pulak, makin mencanak2 ramai yang main kad Pokemon. Memang diorang berlumba2 kumpul kad yang rare dan mantap2. Pastu main lawan2 dengan kawan2.. Syok wooo, pastu kat Perlis kad Pokemon dia jual murah sedikit. Kalau harga biasa RM12-13 sepeket, tp kat Perlis RM10 je. Tak ke kau tertarik nak beli?


Dari tingkat atas, aku berlari2 pula ke dapur. Apa aku buat kat dapur? Haaa, itulah yang tak rahsianya.. Kat dapur ada satu lagi almari robot. Sebenarnya almari ni mak aku buat untuk letak2 souvenir, tapi masa baru siap pasang, cepat2 aku taruk robot kat satu compartment. Hahaha, memang anak yang bijak.

Satu tingkat Gundam, satu tingkat Transformers from movies. Yang tak movie punya simpan kat almari IKEA tadi. Gundam aku bukan semuanya ori Bandai, ada jugak jenama made in china. Jenama TT Hongli la, jenama bahasa cina la... Eh, kau diam! Bandai pun made in china ok!


Pastu, inilah koleksi terbaru aku. Plushies Angry Birds yang dibeli dari kedai borong. Murah tau, dapat half price. Kalau kat luar korang beli sebijik RM4.50, kat sini... pandai2 la kira ye.. Sebab nak dapat murah punya pasal, sanggup beli 30 ekor. Tapi 10 ekor dah disedekahkan dekat Angah & Along. Sedekah ke? Padahal Along yang belikan.. Amboi, kalau Along dapat 10 orang adik macam aku, memang sah2 bankrap. Tapi kan, kat kedai tu banyak gila barang2 Angry Birds; ada tabung, bantal, keychain, phonestrap, pencil case, and gantung2 dekat kereta. Kalau dok situ lama, sah2 satu kedai aku borong. Tengah syok2 snap gambar Angry Birds, tiba2 kedengaran suara mistik "bos, tak boleh ambil gambar ye". Teettttt, so dapat snap 2 keping ni je..

say what? say what?


bergambar dengan Imani sebelum keluar mengepau Along..


Sapelah yang merasuk aku dengan semangat Angry Birds ni? Siap ko Lukman!

10 comments:

lukman said...

wut did i do?

cahaya wawa said...

gosh.. angry bird.. waiz pun suke angry bird.. ish2 ur transformers.. jom bina muzium transformers..

Hazwan Samian said...

@lukman
wut did i do? stop eating like a pig!

@wawa
best tau angry birds.. pastu makin main makin sakit ati.. hahaha..

marjie said...

eh hazwan, kalo nampak mainan smurf kan, boleh bagi tau i? :D :D

thanks! :)

Hazwan Samian said...

i think the smurf toys will be released soon, in conjunction to the movie..

i'll inform u if a see any.. =)

LanPutra said...

kat mana kedai angry bird?? leh bgtau... nk beli...

Hazwan Samian said...

dekat petaling street byk.. bersepah2..

LanPutra said...

oo.. ok Tq... dah lama x gi PS... takuttt......

Azizi Tahir said...

bro boleh email x no kedai tu..hehe...nk beli la email kat sy? azizitahir88@yahoo.com

thkz bro..

Hazwan Samian said...

Maaf la ye, x tau pulak nombor kdai tu. Penah pergi skali je. Lgpun saya dah xde kt mlaysia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited