Tuesday, June 24, 2008

Bosankah duduk di rumah?

Aktiviti masa lapang

Bosannya duduk di rumah.. Aku tidak tahu nak buat apa pada cuti lama ini. Cuti bukan sebulan dua, tetapi lebih kurang 7 bulan. Cuti lepas SPM pun tidak selama ini. Huhu..

Abang aku akan berkahwin pada bulan Ogos ni, macam-macam perkara yang aku kena buat. Kemas rumah, dan juga membuat apa-apa yang perlu disediakan menjelang hari perkahwinan nanti. Nanti kena gam paper bag.. Kena fikir macam mana nak buat hantaran, dan macam-macam lagi.

Kalau ikutkan hati, nak je kerja, tetapi terpaksa tangguh selepas abang aku kahwin. Nanti kesian pula kedua ibu bapaku kena buat kerja sendirian. Adik aku dah la malas..

Kawan-kawan aku yang mengambil jurusan perubatan akan memasuki IMU pada bulan Ogos manakala aku yang mengambil jurusan farmasi hanya akan masuk IMU pada bulan Januari. Dah intake dia memang pada bulan Januari, terima jela... Harap2 result A-Level aku ok.. Nanti boleh la masuk IMU dengan senang hati..

Azri Marican kata nak ajak keluar, tetapi tak jadi pula sebab dia ada BTN. Kena tunggu lepas dia tamat kem untuk olympiad la pulak.. Nasib baik dekat UM je.. Dia kata nak ajak Izzat sekali. Bagus la tu sebab aku pun dah lama tak jumpa Izzat tu..

Mak aku ajak aku pergi melancong pada bulan 11 ni. Aku meminta untuk pergi ke Korea sebab pemandangan di Korea memang cantik2 macam yang terpampang dalam cerita2 Korea. Aku dah ajak beberapa rakan untuk ikut serta terutama sekali classmates aku yang teringin nak buat class trip. Tetapi diorang tak jadi pula sebab kata mereka bulan 11 tu lambat sangat.. Ada juga yang ibu bapa tak bagi.. Anis sudah menyatakan minatnya tetapi dia masih sedang mencari teman. Cipak meninggalkan Anis sebab Cipak nak ikut Kak Lehanya ke Jepun untuk bertemu dengan kakak yang seorang lagi. Kawan aku di MRSM (Helmi) dulu pun sudah menyatakan minatnya. Siap nak bawa sepupu lagi.. Aku harap diorang jadi la ikut.. Aku tak tahu kenapa budak2 perempuan malu nak ikut sebab malu dengan parent aku.. Dorr~~ Memang lame betul excuses diorang ni. Kalau tak nak pergi, cakap jela tak nak pergi.. Aku kini bergantung kepada keputusan Helmi dan Anis je.. Kalau diorang jadi, aku pun jadi la.. Mesti best pergi melancong dengan kawan2.. Selama ini melancong dengan family je..

Kata Aminnur, iaitu kawan aku yang sedang belajar di Korea, currency dia RM3 sama dengan 1000 won.. Harap2 barangan di sana tidak mahal sebab boleh la aku shopping banyak. Kalau bernasib baik, boleh la terserempak dengan SNSD ataupun Super Junior (berangan je lebih aku ni). Kata Adon iaitu sepupu Azri Marican yang juga aku kenal melalui Aminnur, bln 11 iailah penhujung musim luruh dan hampir masuk ke musim sejuk. Aku memang tak berapa suka musim sejuk sebab kat Iran dulu, musim sejuk dia memang sejuk gila. Tak best untuk berjalan2..


Perkahwinan Miss Noli di Kuantan

Pastu, Miss Noli iaitu lecturer English kitorang dulu akan berkahwin seminggu selepas A-Level. Aku memang nak pergi. Azery pun ajak. Tapi masalahnya, jauh. Miss Noli akan berkahwin dengan arjunanya di Kuantan. Nampaknya tiada peluang la nak melihat Miss Noli yang cute semasa hari bahagianya. Apapun, aku dah rancang dengan geng aku iaitu Anis, Ida, Cipak, Bella, Azery, Badd dan Helmy untuk membeli hadiah untuk Miss Noli. Mula2 kitorang ke Giant untuk mencari hadiah. Kitorang bercadang nak beli set pinggan mangkuk. Tapi lepas tu tiba2 aku terfikir. Miss Noli sure dah balik Kuantan sebab minggu depannya dia bersanding. So, kitorang pun telefon Miss Noli tetapi dia sudahpun menukar nombor telefon bimbitnya. Jadi, kitorang call la pulak Pn Lin, Pn Liza dan juga Miss Rahmah untuk bertanyakan nombor Miss Noli. Setelah lama menunggu, kami pun dapat nombor dia.

Selepas itu, kami pun menelefon Miss Noli. Cipak yang call tapi mengaku dirinya Ida. Hehe, diorang ni, ada2 je.. Setelah Ida yang betul berbual2 dengan Miss Noli, rupa-rupanya Miss Noli dah tidak akan kembali ke Shah Alam kerana dia sudahpun meminta untuk dipindahkan ke Universiti Malaysia Pahang (UMP). Dengan sedihnya, kami pun tak jadi nak beli hadiah sebab tak tahu nak bagi macam mana.

Tapi selepas aku pulang ke rumah, dan buat clearance asrama, aku masih lagi ingin membeli hadiah untuk Miss Noli kerana aku banyak terhutang budi kepada beliau. So, aku pun beli hadiah yang kecil, ringan dan senang dipos. Nasib baik hari itu pergi ke Amcorp Mall, so sempat la mencari hadiah untuk beliau.

Lalu aku pun pos lajukan bungkusan hadiah itu dengan harapan ia akan sampai ke tangan penerimanya.

~Selamat Pengantin Baru~



Harap-harap di sepanjang cuti ini aku akan mendapat idea2 bernas untuk mengisi masa lapang. I'm gonna miss my friends so much...

5 comments:

Anonymous said...

hazwan, aku bkn malu kat parents ko la..aku pun nk gi sumwhere else dgn family dis year..jadi nanti byk pkai duit plak..aku mmg minta nak gi la..mak aku x moh teman die x minat korea..

Hazwan Samian said...

ala, ko g la korea.. bleh teman anis yg xde teman tu.. sian anis, penat die nk cari bdk pmpuan..

cahaya wawa said...

ishh..
bes nya korg cutih2 pnjg nih...
urmm...

Hazwan Samian said...

yeah, i don't know you.. that's why i'm reluctant to answer you.. yes, i'm talking about miss noli maishara.. do you know her?

Hazwan Samian said...

i don't really know much about her.. she was my lecturer about 4 years ago.. taught english..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Countries Visited